
کارهایی که در سئو همیشه باید انجام شود
هدف اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) ، هدایت افراد مرتبط با صنعت یا شرکت شما به وبسایت شماست.
اگر به طور پیوسته سئو را انجام دهید شاهد تغییرات بزرگی خواهید بود .
سئو درواقع انجام یک سری تکنیکها و کارهایی است که باید به طور مداوم انجام شود.
در ادامه تکنیکهایی را خواهم گفت که شما باید بدون در نظر گرفتن تغییراتی که در موتورهای جستجو انجام میشود آنها را پیوسته انجام دهید.
قبل از هرکاری محتوای صفحه خود را بخوانید و دویا سه کلمه کلیدی را که استفاده شده است را شناسایی کنید ، شما در هر صفحه باید تنها 2 یا 3 کلمه کلیدی را هدف قرار دهید.
1- عنوان صفحه
عنوان صفحه باید کمتر از 70 کاراکتر باشد و بیش از 3 کلمه کلیدی بلند در آن نباشد.
مهمترین کلمه کلیدی شما باید در ابتدای عنوان باشد و عنوان های دیگر توسط پایپ (|) از هم جدا شوند.
2- توضیحات متا
توضیحات متا باید زیر 150 کاراکتر و دارای 2 کلمه کلیدی باشد که در عنوان صفحه استفاده شده است.
توضیحات متا جایی است که باعث میشود بازدید کنندگان قانع شوند تا روی لینک شما کلیک کنند ، بنابراین مهم است که کلمات کلیدی را در قالب مکالمه اضافه کنید ، متن شما باید کامل و مرتبط با موضوع و در عین حال جذاب باشد.
3- آدرس صفحات
آدرس صفحات باید شامل اولین کلمه کلیدی باشد که در عنوان صفحه استفاده کرده اید ، کلمات کلیدی در آدرس ها باید با خط تیره (-) از هم جدا شوند.
4- برچسب های عنوان
صفحات شما باید حداقل دارای یک یا دو برچسب عنوان H1 باشد که حاوی کلمات کلیدی باشد که در عنوان صفحه قرار داده اید.
علاوه بر برچسب H1 ، صفحات باید شامل برچسبهای H2 هم باشد.
5- محتوای صفحه
حداقل 3 بار از کلمات کلیدی که در عنوان صفحه وجود دارند در محتوا استفاده کنید و حداقل یک بار و یک کلمه کلیدی را به صورت Bold یا Italic استفاده کنید.
6- پیوندهای داخلی
در هر صفحه حداقل 1 یا 2 لینک داخلی ایجاد کنید ، لینکها را به صفحاتی ارجاع دهید که مرتبط با آن کلمه کلیدی و یا مترادف آن است ، همچنین کلماتی که به عنوان انکرتکست انتخاب میکنید باید هدفمند باشد.
7- تصاویر
هر تصویری که در صفحات استفاده میکنید باید نام آن با یکی از کلمات کلیدی که در عنوان صفحه وجود دارد مطابقت داشته باشد.
در نام تصاویر میتوانید بین کلمات از خط تیره (-) استفاده کنید ، همچنین نام ALT تصاویر باید با نام تصاویر و کلمات کلیدی در عنوان صفحه مطابقت داشته باشد ، با این تفاوت که در ALT تصاویر نباید از خط تیره استفاده کنید.
اگر نمیتوانید نام تصاویر را تغییر دهید و یا برای شما وقت گیر است فقط کافیست متن ALT را یکی از کلمات کلیدی قرار دهید.
8- صفحات پیوند متقاطع (Cross Linking Pages)
مطمئن شوید که صفحات مقصدی که به آنها لینک داده اید بهینه هستند به این صورت که متن انکرتکست که برای لینک دهی انتخاب کرده اید باید مشابه یا مترادف کلمه کلیدی باشد که در صفحه مقصد وجود دارد.
9- کلمات کلیدی متا
کلمات کلیدی متا در واقع دیگر بخشی از الگوریتمهای گوگل و بینگ نیستند و به اندازه مراحل قبلی اهمیت ندارند ولی ممکن است در بعضی از موتورهای جستجو کارایی داشته باشند.
بنابراین میتوانید 3 تا 5 کلمه کلیدی متا را در صفحه خود اضافه کنید که مربوط به عنوان صفحه و محتوای شما باشد.
عنوان صفحه را چطور بنویسیم ؟
عنوان صفحه باید کمتر از ۷۰ کاراکتر باشد و بیش از ۳ کلمه کلیدی بلند در آن نباشد. مهمترین کلمه کلیدی شما باید در ابتدای عنوان باشد و عنوان های دیگر توسط پایپ (|) از هم جدا شوند
هدف سئو چیست؟
هدف اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) ، هدایت افراد مرتبط با صنعت یا شرکت شما به وبسایت شماست. اگر به طور پیوسته سئو را انجام دهید شاهد تغییرات بزرگی خواهید بود
متا توضیحات را چطور بنویسیم ؟
توضیحات متا باید زیر ۱۵۰ کاراکتر و دارای ۲ کلمه کلیدی باشد که در عنوان صفحه استفاده شده است.توضیحات متا جایی است که باعث میشود بازدید کنندگان قانع شوند تا روی لینک شما کلیک کنند ، بنابراین مهم است که کلمات کلیدی را در قالب مکالمه اضافه کنید ، متن شما باید کامل و مرتبط با موضوع و در عین حال جذاب باشد.
از پیوندهای داخلی چگونه استفاده کنیم؟
در هر صفحه حداقل ۱ یا ۲ لینک داخلی ایجاد کنید ، لینکها را به صفحاتی ارجاع دهید که مرتبط با آن کلمه کلیدی و یا مترادف آن است ، همچنین کلماتی که به عنوان انکرتکست انتخاب میکنید باید هدفمند باشد.