
استفاده از ابزارهای سئو
این موضوع که ابزارهای سئو برای بهینه سازی سایت ها مفید هستند کاملا واضح و روشن است.
اکثر بازاریابها میدانند که دانش آنهاست که باعث موفقیت آنها میشود و همچنین میدانند که داشتن علم سئو چقدر میتواند باعث پیشرفت کسب و کار آنها شود.
بنابراین دسترسی به ابزار دقیق ، قابل اعتماد و آسان سئو باعث میشود که بتوانند استراتژی قوی تری داشته باشند و همچنین میتوانند استراتژی های رقبا را برسی کنند.
در ادامه به دلایل استفاده از این ابزار میپردازیم.
۱- تجزیه و تحلیل استراتژی رقبا
در دنیایی که پر از روشها و تکنیکهایی برای بازاریابی و سئو وجود دارد که بسیاری از آنها روشهای غیر اصولی و به اصطلاح سیاه هستند که اغلب افراد به این سمت کشیده میشوند.
اما خوشبختانه روشهایی وجود دارد که شما میتوانید به طور اصولی در این رقابت شرکت کنید ، بدون اینکه مشکل و یا صدمه ای به کسب و کار شما وارد شود.
بسیاری از ابزارهای سئو مانند Semrush و یا Raven به شما این اجازه را میدهد تا بتوانید استراتژی های سئو رقبا را برسی کنید.
نه تنها شما میتوانید مقدار ترافیک و رتبه بندی آنها را برسی کنید ، بلکه میتوانید بک لینک های آنها را مشاهده کنید و ببینید که از کجا آمده اند.
یکی از روشهایی که میتوانید رقبای خود را برسی کنید ، استفاده از ابزاری برای مشاهده پروفایل بک لینک آنهاست.
شما میتوانید در آنجا بک لینک های آنها را مشاهده کنید و همچنین مقدار اعتبار و اینکه از کجا آمده اند و حتی توسط چه کلماتی لینک شده اند را مشاهده کنید.
بعد از مشاهده اطلاعات قسمت بک لینک ها ، حالا میتوانید استراتژی خود را پیاده سازی کنید و یا حتی میتوانید از همان سایتها برای خود بک لینک بگیرید.
بخش کلمات کلیدی :
در این قسمت شما میتوانید کلمات کلیدی را که رقبای شما از آنها استفاده کرده اند را مشاهده کنید و با ابزارهایی که وجود دارد شما میتوانید رتبه آنها را نیز مشاهده کنید.
همچنین میتوانید از کلمات کلیدی مرتبط ، برای شناسایی کلمات جدید و میزان اعتبار آنها در وب استفاده کنید.
۲- صرفه جویی در وقت و پول برای برسی دستی سئو
لازمه برسی و شناسایی عمیق مسائل مربوط به سئو که باید به صورت دستی انجام شود ، دانش و علم آن است . که زمان زیاد و هزینه بالایی دارد.
خوشبختانه ابزارهای سئو میتوانند این زمان را کاهش دهند و هزینه آن را به نصف برسانند ، در حالی که همان کیفیت نتایج و یا حتی بهتر از آن را ارائه میدهند.
به عنوان مثال Screaming Frog یک ابزار فوق العاده و رایگان است که بسیاری از مشکلات وب سایت را شناسایی میکند ، از قبیل :
- عنوان صفحات گم شده یا نوشته نشده
- لینک های شکسته
- خطاهای سرور
- متا توضیحات نوشته نشده
- صفحات ضعیف
- و بسیاری موارد دیگر
ابزارهای دیگری مثل Semrush و یا Majestic این فرایند را به صورت خودکار برای شما انجام میدهد و شما میتوانید با پرداخت تنها ۱۰۰ دلار در ماه این گزارشات را برای خود و یا مشتریان خود ارائه دهید.
با داشتن این گزارشات شما میتوانید مشکلات سایت را شناسایی و برطرف کنید و به بهبود سایت کمک کنید.
۳ – پیدا کردن کلمات کلیدی مفید برای استفاده در محتوا
یکی از کارهای مهمی که برای بهبود سئوسایت باید انجام دهید ، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت است .
برای این موضوع میتوانید نکات زیر را در نظر بگیرید :
- کاربران دنبال چه هستند؟
- آیا دنبال اطلاعات رایگان هستند؟
- دنبال حل یک مشکل هستند؟
- دنبال خریدن یک محصول هستند؟
و یا مواردی دیگر که میتوانید آنها را پیدا کنید…
ابزارهای سئو به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کمک میکنند.
با پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و ایجاد یک استراتژی برای استفاده از آنها در محتوای خود ، میتوانید سئوسایت خود را به طرز چشمگیری بهینه کنید و در نتیجه رتبه بهتری را کسب کنید.
معرفی ابزارهای مهم
۱- ابزار Semrush (جهت ایجاد کمپین ، برسی رقبا ، یافتن مشکلات سایت ، برسی کلمات کلیدی ، برسی بک لینک ها)
۲- ابزار Ahref ( جهت ایجاد کمپین ، برسی رقبا ، یافتن مشکلات سایت ، برسی کلمات کلیدی ، برسی بک لینک ها)
۳- ابزار KWfinder ( جهت پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و برسی رقبا و … )
۴- ابزار moz ( تقریبا تمام ویژگی ها را در ابعاد کوچکتر دارد )
۵- ابزار Alexa ( جهت برسی و بهبود رتبه اکسا )
۶- ابزار google analytics ( جهت برسی ترافیک ، ورودی ها ، رفتار کاربران ، لینکهای سایت و بک لینک ها ، پیدا کردن استراتژی مناسب و … )
۷- ابزار search console ( جهت برسی ترافیک ، ورودی ها ، رفتار کاربران ، لینکهای سایت و بک لینک ها ، پیدا کردن استراتژی مناسب و … )