کاهش محبوبیت جستجوی صوتی در سال ۲۰۱۹

جستجوی صوتی در سال ۲۰۱۹
همانطور که مطلع هستین جستجوی صوتی یکی از راه های دریافت اطلاعات از طریق موتورهای جستجو است.
در تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته ، جستجوی صوتی درجایگاه چهارم قرار دارد ، به این صورت که سوالی را از ۱۰۰۰ نفر پرسیدن و هر کدام میتوانستند یکی از ۵ جوابی را که برای آن در نظر گرفته شده بود پاسخ دهند.
سوال این بود : اگر به اطلاعاتی نیاز داشته باشید اغلب آن را به چه شکلی جستجو میکنید.
و پاسخ ها به ترتیب به این صورت بود .
- با استفاده از جستجوی صوتی
- تایپ در پنجره جستجوی گوگل گوشی
- تایپ در اپلیکیشن موتورهای جستجو
- تایپ در مرورگر موبایل
- سوال از دوستان با استفاده از ارسال پیام متنی
و حالا نتایج این تحقیق …..
بیشتر افراد جستجو با مرورگر موبایل را انتخاب کرده اند ، و بعد از آن اپلیکیشن های جستجو در جایگاه دوم و تایپ در پنجره جستجوی گوگل جایگاه سوم و بالاخره جستجوی صوتی در جایگاه چهارم قرار گرفت و البته سوال از دوستان با ارسال پیام متنی هم در جایگاه پنجم قرار گرفت.
طبق نمودار مشخص است که جستجوی صوتی در سال ۲۰۱۸ محبوبیت داشته ، هر چند که اخیرا با توجه به یک سری تغییرات ، جستجوی صوتی توانست جایگاه دوم را بدست آورد اما محبوبیت آن بسیار کمتر شده
طبق این آمار تنها ۲۰٪ از افراد از جستجوی صوتی استفاده میکنند
سوال دیگری که در این تحقیق پرسیده شده بود این بود که از صدا یا صوت بیشتر در چه مواردی استفاده میکنند.
که اغلب افراد گفته بودند که برای تماس یا ارسال پیام صوتی و یا دریافت موقعیت مکانی یا در برنامه های یادآور از آن استفاده میکنند .
که جستجوی صوتی در جایگاه ۶ ام قرار گرفته بود ، و جالب اینجاست که درصد استفاده خانم ها از جستجوی صوتی بیشتر از مردان بوده است.
با توجه به این تحقیق میتوان نتیجه گرفت که در سال ۲۰۱۹ نیاز نیست که بر روی جستجوی صوتی متمرکز شویم و باید بیشتر به محتوای متنی و البته محتوای ویدیویی که یکی از تاپ ترند های امسال است توجه کنیم.
موفق و پیروز باشید.