استراتژی های قیمت گذاری که باید بدانید

چگونه روی محصولات قیمت گذاری کنیم
سه استراتژی مهم در قیمت گذاری
1 – قیمت گذاری بر اساس بهای تما شده :
در این استراتژی بهای تمام شده یک محصول را درنظر میگیرند و بعد ان را به همراه یک حاشیه سود تخمین میزنند ، بر اساس قیمت نهایی محصول مشخص میشود. این شیوه قیمت گذاری ، یک شیوه بسیار سنتی است که صاحبان کالا از آن استفاده میکردند.که البته هنوز هم شاهد اینگونه قیمت گذاری ها در بازار هستیم.
2 – قیمت گذاری مبتنی بر رقبا :
در این روش باید دید که رقبا چه قیمتی گذاشته اند تا قیمت آنها را مبنا قرار دهیم و بعد محصول خود را قیمت گذاری کنیم . درواقع این یک روش محتاطانه است که در آن قیمت گذاری شما یک قیمت گذاری بی ربط در بازار محسوب نمیشود.البته مشکلی که در این روش وجود دارد این است که از کجا معلوم که رقبا قیمت گذاری درستی انجام داده اند ؟
3 – قیمت گذاری مبتنی بر ارزش:
این استراتژی از نظر بازاریابی درست ترین روش قیمت گذاری محسوب میشود. در واقع ما باید ببینیم که مشتری چقدر برای محصول ما ارزش قائل است و چقدر به خاطر آن حاظر است دست در جیبش کند و بهایش را بپردازد.