اخبار دیجیتال مارکتینگسئو سایت

جستجوی صوتی و آینده جستجوگرها – سئو

جستجوی صوتی و آینده بسیار متفاوتی از جستجوگرها.

طبق گفته گوگل ، آنها بیشترین تمرکزشان را بر روی تلفن های همراه گذاشته اند.طبق آماری که گوگل میدهد بیشتر افراد برای جستجو از موبایل و تبلت خود استفاده

کرده اند و این نشان میدهد که در دراز مدت اکثر افراد به سمت تلفن های همراه میروند و خب این موضوع میتواند تاثیر مستقیمی بر روی سئو و نحوه جستجو بگذارد.

نکته مهمی که وجود دارد این است که در جهان به طور فزاینده ای مردم کمتر تایپ میکنند و بیشتر از دستورات صوتی استفاده میکنند ، گوگل گزارش میدهد که 55 درصد

از نوجوانان و 40 درصد از بزرگسالان هر روز در برنامه گوگل از جستجوی صوتی استفاده میکنند و خب این منطقی است که میزان جستجوی صوتی خیلی سریع افزایش

پیدا کند .

در ابتدا احتمالا این مسئله کمی مشکل به نظر برسد یا غیر منطقی باشد ، ولی چرا نباید نحوه جستجو از تایپ کردن به جستجوی صوتی تغییر کند ، چرا که هم سریعتر

است و از طرفی به خوبی هم کار میکند.نرخ فعلی خطای کلمه تشخیص گفتار 8 درصد است، و به طور پیوسته کاهش می یابد.

از دیدگاه سئو ، جستجوی صوتی کمی متفاوت با جستجوی تایپی است . به این صورت که در جستجوی تایپی مردم به همان صورت مکالمه ای ممکن است به جستجو بپردازند در صورتی که در جستجوی صوتی باید از کلمات واحد و طبیعی در کنار هم استفاده شود . به مثال زیر توجه کنید :

 

مثال در جستجوی تایپی : آب و هوای امروز تهران چگونه است ؟

مثال در جستجوی صوتی : آب و هوای تهران

 

از زمان انتشار الگریتم Hummingbird در سال 2013 کلمات کلیدی کوتاه در صفحات بهینه شدند و در واقع جستجوی معنایی را شکل داد به این معنی که با در نظر گرفتن

کل عبارت معنا و مفهوم عبارت را درک کرده و بهترین نتیجه را نشان میدهد.

این بدان معنی است که شما باید در مورد سوالات احتمالی مشتریانتان خوب فکر کنید و روشهای سریع و قابل دستیابی را برای پاسخ به آنها پیدا کنید .

 

به این post امتیاز دهید

بنیامین افشاری

اگر دوست داری با دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو آشنا بشی ، قبل از هر چیز لطفا به این پست امتیاز بده و اعلان سایت رو فعال کن و یا روی زنگوله سمت چپ سایت کلیک کن تا مطالب جدید رو از دست ندی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا