جستجوی صوتی و آینده جستجوگرها – سئو

جستجوی صوتی و آینده بسیار متفاوتی از جستجوگرها.
طبق گفته گوگل ، آنها بیشترین تمرکزشان را بر روی تلفن های همراه گذاشته اند.طبق آماری که گوگل میدهد بیشتر افراد برای جستجو از موبایل و تبلت خود استفاده
کرده اند و این نشان میدهد که در دراز مدت اکثر افراد به سمت تلفن های همراه میروند و خب این موضوع میتواند تاثیر مستقیمی بر روی سئو و نحوه جستجو بگذارد.
نکته مهمی که وجود دارد این است که در جهان به طور فزاینده ای مردم کمتر تایپ میکنند و بیشتر از دستورات صوتی استفاده میکنند ، گوگل گزارش میدهد که 55 درصد
از نوجوانان و 40 درصد از بزرگسالان هر روز در برنامه گوگل از جستجوی صوتی استفاده میکنند و خب این منطقی است که میزان جستجوی صوتی خیلی سریع افزایش
پیدا کند .
در ابتدا احتمالا این مسئله کمی مشکل به نظر برسد یا غیر منطقی باشد ، ولی چرا نباید نحوه جستجو از تایپ کردن به جستجوی صوتی تغییر کند ، چرا که هم سریعتر
است و از طرفی به خوبی هم کار میکند.نرخ فعلی خطای کلمه تشخیص گفتار 8 درصد است، و به طور پیوسته کاهش می یابد.
از دیدگاه سئو ، جستجوی صوتی کمی متفاوت با جستجوی تایپی است . به این صورت که در جستجوی تایپی مردم به همان صورت مکالمه ای ممکن است به جستجو بپردازند در صورتی که در جستجوی صوتی باید از کلمات واحد و طبیعی در کنار هم استفاده شود . به مثال زیر توجه کنید :
مثال در جستجوی تایپی : آب و هوای امروز تهران چگونه است ؟
مثال در جستجوی صوتی : آب و هوای تهران
از زمان انتشار الگریتم Hummingbird در سال 2013 کلمات کلیدی کوتاه در صفحات بهینه شدند و در واقع جستجوی معنایی را شکل داد به این معنی که با در نظر گرفتن
کل عبارت معنا و مفهوم عبارت را درک کرده و بهترین نتیجه را نشان میدهد.
این بدان معنی است که شما باید در مورد سوالات احتمالی مشتریانتان خوب فکر کنید و روشهای سریع و قابل دستیابی را برای پاسخ به آنها پیدا کنید .