اخبار دیجیتال مارکتینگسئو سایت

در سال ۲۰۲۰ از لینکهای مطلق استفاده کنیم یا نسبی ؟

اخبار دیجیتال مارکتینگ

لینکهای مطلق یا نسبی ؟

سخنگوی گوگل اخیرا اظهار داشت که در بیشتر موارد مهم نیست که برای لینک دهی صفحات داخلی از لینک های مطلق استفاده میکنیم یا لینکهای نسبی

این موضوع که اخیرا در جامعه وبمستران گوگل مطرح شد ، سوالاتی را به همراه داشت که با هم آنها را برسی میکنیم.

سوال : به نظر شما در زمان انجام لینک سازی داخلی بهتر است از آدرس های مطلق استفاده شود یا آدرس های نسبی ؟

پاسخ : در پاسخ ، جام مولر دو سناریو مختلف را بیان کرد که مشخص میکند آیا لینکهای مطلق و نسبی مهم هستند یا نه !؟

سناریوی اول : ساختار سایت عالی

سایتی را در نظر بگیرید که از ساختار کاملی برخوردار است ، به این معنی که به طور صحیح لینک دهی Canonical را اجرا کرده و یک دامنه ثابت و یکنواخت دارد.در این مورد اصلا مهم نیست که از آدرس های مطلق استفاده میکند یا از آدرس های نسبی.

سناریوی دوم : ساختار سایت ناقص

اگر یک وب سایت به صورت اصولی ساختار درستی نداشته باشد ( البته اینگونه سایتها خیلی کم هستند ) ممکن است استفاده از آدرس های مطلق برای آنها مفید باشد چرا که با آدرس های مطلق ، گوگل میتواند راه برگشت به صفحات قبلی یا صفحه اصلی را پیدا کند.

اگر نمیتوانید از آدرس های مطلق استفاده کنید ، میتوانید با استفاده از تگ “rel=”canonical به گوگل کمک کنید تا آدرس های مطلق را پیدا کند.

لینک دهی مطلق چیست ؟

در لینک دهی مطلق آدرس سایت و مسیر کامل لینک مورد نظر قرار میگیرد . به مثال زیر توجه کنید . https://yourdomain.com/category/post/new

لینک دهی نسبی چیست؟

در لینک دهی نسبی تنها مسیر لینک مورد نظر قرار میگیرد . به مثال زیر توجه کنید. ../category/post/new

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

۰

امتیاز

امتیاز کاربران: ۳٫۹ ( ۱ رای)
برچسب ها

مدیرسایت

بنیامین افشاری هستم دانش آموخته رشته سئو (بهینه سازی سایت) از دانشگاه UCdavis کالیفرنیا. عاشق یادگیری و یاد دادن هستم. همیشه سعی میکنم دانش و تجربیاتم را به دیگران انتقال بدم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن