آموزش دیجیتال مارکتینگسئو

بازاریابی ورودی چیست؟

روشها و استراتژی ها

بازاریابی ورودی چیست

 

بازاریابی ورودی ( inbound marketing ) روشی است که با استفاده از محتوای ارزشمند و تجربیات متناسب با مشتریان و کاربران ، آنها را جلب میکند.

بازاریابی ورودی ، ارتباطی را که مشتریان و کاربران شما به دنبال آن هستند به وسیله حل کردن مسائل و مشکلات آنها به وجود می آورد

متدولوژی یا روش بازاریابی ورودی چیست ؟

 

این روش درواقع ، روشی برای رشد سازمان و یا سایتهای شما از طریق ایجاد یک رابطه معنی دار و پایدار با مشتریان یا کاربران شما  است .

چرا ؟  چون زمانی که مشتریان و یا کاربران شما به خواسته ها و یا نیازهای خودشان برسند و موفق شوند ، در واقع شما موفق میشوید

متدولوژی بازاریابی ورودی را میتوان به ۳ روش اعمال کرد :

۱- جذب یا Attract : در این روش شما باید با محتوای ارزشمند و یا گفتگوهایی که به عنوان یک مشاور انجام میدهید صورت گیرد.

۲- درگیر کردن یا Engage : در این روش شما باید با ارائه بینش ها و راه حل هایی که مخاطبان شما نیاز دارند آنها را درگیر کنید.

۳- لذت بخشیدن یا Delight : شما باید با ارائه کمک و پشتیبانی مستمر احساس لذت را در مخاطبان خود ایجاد کنید.بازاریابی ورودی چیستزمانی که مشتریان و یا کاربران شما ، محتوایی را بدست می آورند که باعث رضایت آنها میشود ، آن را با دیگران به اشتراک میگذارند و از این جهت است که با ایجاد یک حلقه پایدار ، چشم اندازهای جدیدی برای سازمان شما و یا کسب و کار شما ایجاد میشود.

 

در واقع با این روش شما توانسته اید یک حرکتی را ایجاد کنید که خود منجر به ایجاد یک حلقه میشود و به همین دلیل است که بازاریابی ورودی به عنوان پایه محکمی برای ایجاد این حلقه به کار میرود.

فلایویل یا چرخ فلک چیست ؟

فلایویل (Flywheel) در واقع یک مدل تجاری به تصویب رسیده است تا نشان دهد که حرکتی که شما در این روش انجام میدهید ، میتواند یک تجربه استثنایی برای مشتری و مخاطبان بدست آورد.

چرخه بازاریابی ورودی

 

شما میتوانید به سرمایه گذاری در استراتژی های جذب و حفط مشتریان ، نیروی لازم برای به حرکت درآوردن این چرخه را افزایش دهید.

از طرف دیگر ، هر کدام از بخشهای این چرخه هم ترازی نداشته باشند باعث کند پیش رفتن این چرخه و یا حتی توقف این چرخه میشود.

وقتی این چرخه بر اساس روش ورودی باشد ، عملکردهای بازاریابی ، فروش و خدمات میتوانند نیروهایی را به آن اضافه کند که از کند پیش رفتن این چرخه در تمام مراحل جذب ، درگیر شده و لذت بردن جلوگیری کند.

به عنوان مثال :

در مرحله جذب ، بازاریابی با انجام کارهایی مانند تولید محتوا و وبلاگ نویسی ، بازاریابی رویداد (Event Marketing) ، تبلیغات پولی بیشترین نقش را خواهد داشت

اما تیم فروش شما هم میتواند با استفاده از تبلیغات شبکه های اجتماعی و همچنین تیم خدمات مشتریان میتواند با تسهیل مراجعه مشتریان فعلی ، نیروی بیشتری را به این چرخه وارد کنند.

وقتی مشتریان جدید پیدا کردید و آنها را درگیر و راضی کردید ، آنها میتوانند با آوردن مشتریان جدید سازمان شما و یا کسب و کار شما را ارتقاء دهند.

در ادامه چندین استراتژی بازاریابی ورودی را برسی میکنیم

ابزارهای بازاریابی ورودی

استراتژی های بازاریابی ورودی

این استراتژی ها به شما کمک میکند تا بتوانید به طور موثر برای مخاطبان هدف خود بازاریابی کنید

در ادامه هر یک از قسمتهای بازاریابی ورودی را از جمله جذب ، جلب توجه و لذت بردن را برای کمک به رشد کسب و کار خود را شرح میدهم.

استراتژی جذب :

استراتژی های جذب در این نوع از بازاریابی ، با توجه به تولید محتوای با کیفیت برای مخاطبان انجام میشود.

برای جذب و دسترسی به مخاطبان خود ، باید با ایجاد محتوای مختلف در وبسایت یا شبکه های اجتماعی شروع به کار کنید.

به عنوان مثال محتوای شما میتواند شامل معرفی یا شناسایی محصولات و خدمات  یا ارائه راه حل ها برای مشکلات مشتریان باشد

و یا همچنین شامل محتوای آموزشی با توجه به نیاز مخاطبان و مشتریان شما باشد.

برای جذب بیشتر مخاطبان خود و در سطحی عمیق تر از بازاریابی ورودی ، باید تمام این موارد را در یک استراتژی سئو بهینه کنید.

در یک استراتژی سئو ، داشتن و استفاده کردن از کلمات کلیدی که مرتبط با موضوعات و محتوای شما باشد بسیار اهمیت دارد

این کار باعث میشود مطالب و محتوای شما به صورت ارگانیک در نتایج جستجو به افرادی که به دنبال چنین محتوایی هستند نمایش داده شود.

استراتژی جلب توجه ( تعامل ) :

هنگام استفاده از این نوع استراتژی در بازاریابی ورودی ، باید سعی کنید که با مخاطبان و مشتریان خود یک ارتباط نزدیک ایجاد کنید تا باعث برقراری ارتباط طولانی مدت شود.

در ضمن باید در هنگام ایجاد برقراری ارتباط ، اطلاعات و محتوای ارزشمندی را به آنها ارائه دهید.

استراتژی لذت بردن :

در استفاده از این روش باید سعی کنید با ایجاد خوشحالی ، حس رضایت را در مخاطبان و مشتریان خود ایجاد کنید.

که میتواند با مشاوره و راهنمایی و پشتیبانی انجام شود و همچنین تلاش برای رفع مشکلات احتمالی مخاطبان و مشتریان

همچنین میتوانید با استفاده از رباتهای گفتگو (چت) و همچنین قراردادن نظرسنجی ها ، بازخورد مشتریان را دریافت کنید

فعالیت و مانیتور کردن شبکه های اجتماعی ، یکی دیگر از استراتژی های مهم در جلب رضایت مشتریان میباشد.

دنبال کنندگان (فالوور) شما ممکن است از این طریق بخواهند با شما در ارتباط باشند و سوالی یا مشکلی در ارتباط با محصولات یا خدمات شما بپرسند و یا بخواهند بازخوردی از آنها به شما ارائه دهند

در این صورت حضور شما در شبکه های اجتماعی و پاسخ دادن به کاربران یا مشتریان شما ، میتواند ارتباط خوبی را ایجاد کند و آنها از این کار لذت میبرند. 

بازاریابی ورودی چیست؟

بازاریابی ورودی ( inbound marketing ) روشی است که با استفاده از محتوای ارزشمند و تجربیات متناسب با مشتریان و کاربران ، آنها را جلب میکند.

فلایویل یا چرخ فلک چیست ؟

فلایویل (Flywheel) در واقع یک مدل تجاری به تصویب رسیده است تا نشان دهد که حرکتی که شما در این روش انجام میدهید ، میتواند یک تجربه استثنایی برای مشتری و مخاطبان بدست آورد.

استفاده از بازاریابی ورودی چه تاثیری روی سایت دارد؟

با استفاده از این روش به راحتی میتوانید ترافیک سایت و در نهایت میزان فروش خود را چندین برابر کنید

چطور باید از بازاریابی ورودی استفاده کنم ؟

کافیه روی همین لینک کلیک کنی . به طور کامل بازاریابی ورودی و روشها و استراتژی های اون رو توضیح دادم .

 

برچسب ها

بنیامین افشاری

اگر دوست داری با دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو آشنا بشی ، قبل از هر چیز لطفا به این پست امتیاز بده و اعلان سایت رو فعال کن و یا روی زنگوله سمت چپ سایت کلیک کن تا مطالب جدید رو از دست ندی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *